ДЪКФЕЙС селфито не е модерно!

ДЪКФЕЙС селфито не е модерно!
21 Юни 2018

Едва ли има човек, който не притежава поне едно селфи в телефона си. Селфи-манията стартира през далечните вече 2002-2005 година от MySpace. Наложилият се жаргон идва от selfshot и се използва за автопортретна снимка, направена с мобилен телефон и пусната в социалните мрежи. През 2013 година, Оксфордският речник използва специална програма, която анализира близо 150 млн. английски думи, въвеждани в интернет всеки месец. Така неговите съставители са открили, че използването на думата "селфи" се е увеличило със 17 000% за последните 12 месеца (2012-2013 година). 

Първото известно споменаване на тази дума е през 2002 г. в австралийски онлайн форум. Социалните мрежи допринесоха да се популяризира думата "селфи", като думата става особено популярна от 2012 г., когато медиите започват да я използват масово. 

Първото отбелязване на международния ден на селфито, е на 21 юни 2014 година. DJ Rick McNeely провокира хората да правят максимално интересни селфита - нестандартни и креативни. 

Години след като модната тенденция в снимките „дъкфейс“ залезе, в България това течение се превърна във вреден навик, пуснал дълбоко корени. През 2010г. един от най-големите сайтове за запознанства в света направи проучване, което целеше да установи кой тип физиономии на снимките привличат най-много лични съобщения. Тогава се оказа, че най-подходящото изражение е придобилият международна слава „дъкфейс“. Специалистите посочиха, че той е по-успешен дори и от усмивка. След около три години тенденцията залезе, но отстъпи място на „рибешката физиономия“ - небрежно отворена уста. Световните знаменитости често могат да бъдат засечени да позират с нацупени устни, но в повечето случаи се долавят чувство за хумор и ирония.

Днес на почит се връщат снимките, които показват идентичност, емоция, живец. А проучванията са категорични – дами, мъжете се дразнят на физиономии от типа „патешка човка“.

Прочетете още