Направиха списък с най-опасните автомобили

Направиха списък с най-опасните автомобили
i.ytimg.com
5 Април 2017

През последните 30 години методиките за измерване на автомобилната безопасност се усъвършенстват постоянно. Изпитанията на независимата организация EuroNCAP обаче винаги са били смятани за едни от най-обективните и точни оценки за сигурността на новите модели. Европейската система може да има и слаби страни, но краш тестовете, проведени по нея, датират още от средата на 90-те години на миналия век. Събраният архив хвърля полезна светлина върху безопасността на голяма част от автопарка в страни като България. Както мнозина най-вероятно допускат, някои от най-популярните модели на вторичния пазар у нас са наистина опасни.


Красивата и атлетична италианка спечели титлата "Европейски автомобил на годината" през 1998-а. Апетитните форми обаче по никакъв начин не гарантират безопасност. През 2000 г. моделът получи едва звезда и половина в тестовете на EuroNCAP.

BMW E36
Любимата на българите E36-ица също се справя доста посредствено в симулациите на катастрофа. От EuroNCAP критикуват модела заради силните деформации на купето, необезопасеният двигателен отсек и слабата защита на пешеходци. Тестът от 1997 г. приключва с едва точка и половина от 5 възможни.


Saab 900
През същата 1997-а тежък провал в изпитанията на EuroNCAP претърпя един от символите на автомобилната безопасност. Saab 900 бе оценен с едва точка и половина в симулацията на челен удар. След сериозния пропуск, шведите запретват ръкави и автомобилите им рядко получават оценки под максималните пет звезди. 


Mitsubishi Lancer
Със злополучната звезда и половина през 1998 г. бе "възнаградено" и Mitsubishi Lancer. Японският модел е критикуван най-вече заради тежките травми на краката на водача при челен удар.


 Xantia
Не по-успешно в тестовете на EuroNCAP се представя Xantia. Моделът печели едва 1 звезда и половина заради фаталните наранявания, които получава шофьорът при челен удар.


Rover 600
Британецът набира повече точки от Citroen-а, но рискът зад волана му не е по-малък. При симулацията на челен удар са отчетени много сериозни травми на гръдния кош и краката на шофьора. Оценка: 1.5 от 5 звезди.


Suzuki Baleno
Системата, използвана за измерване на резултатите от краш тестове до 2002 г., дава на Baleno 1.5 звезди. Липсата на airbag създава риск от наранявания главите на водача и пътника до него, а при водача са отчетени опасни натоварвания на гръдния кош - както при челен, така и при страничен удар.


Nissan Almera
Челен сблъсък с припокриване на 40% нанася изключително тежки травми на стъпалата и гръдния кош на предните пътници в Almera. Оценката от 1.5 звезди се дължи и на неудовлетворителните резултати от симулацията на страничен удар.


Fiat Seicento
Звезда и половина за безопасност при челен и страничен удар звучи зле, но всъщност може да мине и за нормален резултат за субкомпактен модел от 90-те. 

Chevrolet Aveo
Макар и измерена по нова методика, оценката на Aveo от 2006 г. звучи стряскащо. В относителна безопасност на борда на корейския модел се намират само децата на задната седалка. При челен удар шофьорът получава тежки травми на гръдния кош.


Chrysler Voyager
За автомобил на такава възраст и с подобни размериq Voyager се представя направо катастрофално. Безопасността на модела при челен удар е оценена с 1.5 звезди. Освен товаq големият американски ван е истинска машина за смърт на пешеходци - по този параметър от EuroNCAP му дават кръгла нула.

Isuzu Rodeo
Eкзекутор на пешеходци се оказва и D-MAX (1 от 5 звезди). Моделът от от 2008 г. не пази особено надеждно и водача и пътника до него, заради което е наказан със звезда и половина.


Rover 100
Малкото останали собственици на британското мини трябва спешно да се замислят за нова кола. Най-малкият Rover получава едва 1 звезда за безопасност на шофьора и пасажера отпред. При челен удар предната стойка на покрива се измества с почти половин метър, а кормилната колонка навлиза на 30 см в купето. Шансовете за оцеляване при челен сблъсък със скорост 64 км/ч в този автомобил, клонят към нула.


Nissan Navara
Изпитанията на японския пикап през 2008 г. предизвикаха истински скандал. Тестовете на EuroNCAP установиха забавяне в сработването на въздушните възглавници, заради което моделът получи безпрецедентната половин звезда. От Nissan реагираха мълниеносно, отстраниха дефекта и след повторна симулация на челен удар Navara получи три звезди.

Източник: fakti.bg

Прочетете още