Профилът в социалните мрежи може да ви лиши от работа

Профилът в социалните мрежи може да ви лиши от работа
Снимка: Rosaura Ochoa
26 Август 2016

Анкета, проведена сред работодателите в популярен английски сайт за търсене на работа (Monster.co.uk), потвърждава това, което всички подозират, но избягват да обсъждат гласно - HR отделите (човешки ресурси) ни следят онлайн. Признават, че подборът на служители зависи до голяма степен от профилите им в социални мрежи като Facebook. 

"Трябва веднъж завинаги да решите защо си правите профил в социалната мрежа - за лично ползване или за професионално развитие", обяснява директорът на Monster.co.uk - Анди Санмър. Добавя още: "Винаги помнете, че трябва много добре да организирате поверителността на профила си, но и да имате предвид, че можете да използвате социалната мрежа за позитивен професионален образ." 

До колко се използват социалните мрежи в процеса на подбор на персонал и с какво помагат на работодателите?
Все по-често получавам съобщения през LinkedIn акаунта си със запитвания за препоръка на потенциални служители или потенциални контакти. Все по-често работодатели използват социалните си контакти за намирането на подходящи кандидати за работа. Много организации все повече използват социални мрежи за набиране на персонал. Отчетено е, че повече от три четвърти (77%) от организациите използват социалните мрежи. Този процент се е променил от 56% през 2011 г., а през 2008 година е бил едва 34%.

Защо организации използват социални мрежи за набиране на потенциални кандидати за работа?
Основната причина за това е способността да се наемат пасивни кандидати за работа, до които иначе не бихме успели да достигнем. Повече от половината организации не разполагат с достатъчно HR ресурс, за да достигнат до подходящите кадри за съответната позиция.

LinkedIn е сайтът, който най-често се използва за набиране на персонал. От тези организации, използващи социалните мрежи за набиране на персонал, 94% използват LinkedIn, последван от Facebook (54%) и Twitter (39%). По-малко от 10% от организациите използват други сайтове като Google+, YouTube, SHRM Connect, Pinterest и Foursquare.

Какви методи се използват за набиране на потенциални кандидати за работа с помощта на социалните мрежи?
- създава се интерес към работни места, като се публикува полезна информация
- инициира се дискусия по дадени въпроси
- създава се група или страница на организацията, за да се публикува информация за кариерни възможности


Какви работни нива се таргетират чрез социалните мрежи
-
неуправленски позиции (87% от компаниите)
- управленски (директори, мениджъри) (80%)
- около половината (48%) от организациите се насочват към високи позиции с почасово заплащане
- 41% високо управленски позиции (например, CEO, CFO).

LinkedIn (как бива използван от работодатели)
-
търсене на кандидати
Контакт на кандидати
- следене за потенциалните кандидати
- проучване на кандидати с предварително интервю
- публикуване на работни места

Facebook (как бива използван от работодатели)
-
промотиране на марката
- с
ъбиране на препоръки
- публикуване на работни места (социални работни места, партньорства във Facebook + работодатели, които споделят на техните собствени страници във FB)
- проучване на кандидати след интервю
- проучване на кандидати преди интервю




Twitter (как бива използван от работодатели)
- промотиране на марката
- публикуване на работни места
- събиране на препоръки
- контакт на потенциални кандидати
- проучване на кандидати

68% от компаниите предлагат “компенсация за препоръки”, за да получат конкурентно предимство при наемането. Наемането на кандидати, използвайки тези канали, е много по-ефективен метод и дава предимство на специалистите от HR.


Източник: 1stonlinesolutions.bg

Прочетете още