6 принципа на убеждаване, които работят

6 принципа на убеждаване, които работят
Снимка: Dr Les Sachs
8 Август 2024

Влиянието е свързано с промяна - на нечия първоначална мисъл или на цял планиран курс на действие. И независимо дали става въпрос за цели брандове, които убеждават потребителите, че техният продукт е точният, за предприемач, предлагащ решения на потенциални клиенти, които ще накарат всички техни проблеми да изчезнат, или тийнейджър, който убеждава родителите си, че отиването в даден университет е най-важното решение, което ще направи в живота си, влиянието е в основата на крайния резултат.

Хийт Слоунър, експерт по стратегическа комуникация и лидерство, обяснява, че взаимоотношенията са в основата на влиянието – без взаимоотношения ние просто се пазарим. Освен това той разкрива, че всъщност има няколко основни принципа на влияние, за които е научно доказано, че влияят върху крайните резултати от всякакви преговори.

Ето и кои са Шестте принципа на убеждаване:

Първият универсален принцип на влияние е реципрочността. Просто казано, хората са длъжни да върнат на другите формата на поведение, дар или услуга, която са получили първо.

Вторият универсален принцип на убеждаване е недостигът - хората искат повече от онези неща, от които могат да имат по-малко.

Нашият трети принцип на влияние е принципът на авторитета - това е идеята, че хората следват ръководството на надеждни, знаещи експерти.

Следващият принцип е последователността. Хората обичат да бъдат последователни с нещата, които преди са казали или направили.

Петият принцип е принципът на харесването. Хората предпочитат да казват „да“ на тези, които харесват.

Шестият принцип е социалното доказателство. Особено когато са несигурни, хората ще гледат на действията и поведението на другите, за да определят своите собствени.

Прочетете още