Facebook въвежда платен абонамент

Facebook въвежда платен абонамент
Снимка: Dominic Smith
8 Март 2023

Meta Platforms започва поетапно да въвежда платени абонаменти. Подобно на Twitter, Facebook и Instagram също ще дават възможност да се плаща за синя отметка, която ще струва 11.99 долара на месец за Android и 14.99 долара за потребителите на iPhone.

Още тази седмица услугата Meta Verified ще бъде налична в Австралия и Нова Зеландия.

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на компанията майка, каза, че този ход ще подобри сигурността и автентичността на приложенията за социални медии. Той идва и след като Илон Мъск, собственик на Twitter, внедри премиум абонамента Twitter Blue през ноември 2022 г. Платената абонаментна услуга на Meta все още не е достъпна за фирми, но всяко физическо лице може да плати за проверка.

Значките, или "сините отметки", досега се използваха като инструменти за проверка на акаунтите с висок профил, за да обозначат тяхната автентичност. Абонаментът ще даде на плащащите потребители синя значка, повишена видимост на публикациите им, защита от имитатори и по-лесен достъп до обслужване на клиенти, каза Meta в публикация на техния уебсайт.

Компанията коментира за BBC, че промяната няма да засегне по-рано верифицираните акаунти, но отбеляза, че ще има увеличение на видимостта за някои по-малки потребители, които стават верифицирани благодарение на платената функция.

Meta каза, че потребителските имена в Instagram и Facebook ще трябва да съвпадат с предоставен от правителството документ за самоличност, за да им бъде направена проверка, а потребителите ще трябва да имат профилна снимка, която включва лицето им.

Други уебсайтове, като Reddit, YouTube и Discord, по подобен начин използват модели, базирани на абонамент.

Meta все още не е уточнила кога функцията ще бъде въведена в други страни, въпреки че Зукърбърг каза в публикация, че ще бъде „скоро“.

През ноември компанията обяви съкращаване на 11 000 работни места в резултат на свръхинвестиции по време на пандемията от COVID-19. По това време Зукърбърг каза, че е прогнозирал ускоряване на растежа на Meta въз основа на покачването, което имаше през пандемията, но това в крайна сметка не се случи.

Много хора прогнозираха, че това ще бъде постоянно ускорение“, пише той. „Аз също, заради това взех решение да увелича значително нашите инвестиции.“ Той каза, че "макроикономическият спад" и "повишената конкуренция" са причинили приходите да бъдат много по-ниски от очакваното. "Обърках и поемам отговорност за това“, каза той тогава.

Източник: www.economic.bg

Прочетете още