Да, нейно височество - Музиката, винаги е била възпитателен метод. Отдавна се знае, че тя влияе благотворно върху хората. И като вид изкуството, има възпитателна функция за развитието на децата, тъй като притежава следните характеристики:
1. Ако детето е изпълнител, музиката възпитава у него чувство на отговорност, ред и дисциплина на духа. Професионалистите твърдят: „Сцената е висока отговорност. За изпълнение пред публика се изискват 90% труд и 10% талант. Ето защо излизането на сцена е последната крачка от един дълъг път, който надареното дете поема.”
2. Музиката възпитава воля и внимание към всеки детайл. Многобройните репетиции и колективната работа социализират детето, карат го да се чувства пълноценно. Те го предпазват от болезнени състояния като егоизъм, завист, отмъстителност, които са бич на днешното общество и предизвикват агресия.
3. Няма компромиси в изпълнителското изкуство. Затова у малчугана, който се занимава с музика, се възпитава качеството да се труди упорито и прецизно. Личност, която се е занимавала от детските си години с изкуство, е изключително ценна за обществото, защото притежава развито творческо мислене. А то предполага различни решения на даден проблем.
Списъкът с качествата, които музиката създава у човека, е дълъг.
Заекващи деца са се лекували, когато пеят. Деца с по-агресивно поведение се успокояват, когато слушат класическа музика. При инструменталното изкуство (пиано) болни от паралич подобряват сензорните си възприятия чрез двигателната техника на свирене. Притеснителните малчугани чрез музиката стават по-общителни. Тези резултати обаче не се постигат за 1 или 2 седмици, а с работа в продължение на години.
Ето защо е изключително важно родителите да обръщат внимание на заложбите на своето дете. Да го провокират за правенето на нещо ново, извън занятията в училище.
Правени са много тестове и е доказано, че музиката влияе на интелигентността на човека. Резултатите от тестове за определяне на коефициент на интелигентност показват, че хората, които в продължение на много години се интересуват от хип-хоп и R’n’B (рапърите), са “най-тесногръди”. За определяне на IQ са били използвани както класически тестове, така и традиционните тестове за училищната програма. По-високи резултати показвали онези, които предпочитат класическата и симфонична музика.
За голямо огорчение на родителите, децата, които обичат тежката музика и рока, притежават най-високо ниво на интелигентност.
Някои резултати изненадали учените: “Едно от нещата, които ни изненадаха най-много – е, че хората, които обичат класическата музика и хеви метъл, са много сходни - те са творчески настроени, непринудени, но не много общителни.”- казват изследователите. “Има стереотип в обществото, че феновете на хард-рока са хора в дълбока депресия и склонни към самоубийство; приема се и това, че са опасни елементи за обществото. Всъщност, те са безвредни и дори полезни като цяло, просто са с много деликатен характер.” – отбелязват учените.
Ето как са разделили музикалните стилове и характерните черти на техните любители:
BLUES – високо самочувствие, творчески, комуникативни, фини и спокойни
JAZZ – високо самочувствие, творчески, комуникативни, спокойни
Classical Music – високо самочувствие, творчески, интровертни, тихи
OPERA – високо самочувствие, творчески, нежни
RAP – високо самочувствие, комуникативни
Country and Western – трудолюбиви, общителни
REGGAE – високо самочувствие, творчески, не са труженици, общителни, нежни и спокойни
DANCE – креативни, комуникативни
INDIE – ниско самочувствие, творчески, неспокойни
BOLLYWOOD (индийския Hollywood) – креативни, общителни, неспокойни
ROCK / HEAVY METAL – ниско самочувствие, творчески, необщителни, нежни и спокойни
CHART POP – високо самочувствие, не са творчески настроени, но са трудолюбиви, комуникативни, нежни и спокойни
SOUL – високо самочувствие, творчески настроени, комуникативни, нежни и спокойни
Е, децата на 90-те слушат качествена музика! Доказателството сте ВИЕ! : )