Повече от 2.5 милиона българи са на честотите на радиата на RADIOPLAY MEDIA, по данни на последното проучване от Media Research Hub. Резултатите от изследването са национално представителни, обхващат четири вълни за периода октомври 2023 – юли 2024 и показват най-актуална информация за българската радио и медия среда.
Проучването подчертава тенденцията за високо потребление на радиото и на месечна база то достига до 90% от българите на възраст от 16-74 години. Радиото се нарежда на второ място като медия канал по обхват в часовия слот до 19:00ч.
В ТОП 5 на най-слушаните радиа присъстват четири от станциите на водещата радиогрупа в България – RADIOPLAY MEDIA. Безапелационни са лидерските позиции на БГ Радио, Радио 1 и Радио ENERGY – всяко едно от тях е с близо милион потребители седмично, а заедно достигат до седмична аудитория от почти два милиона души.
Данните показват още, че RADIOPLAY MEDIA е лидер във всеки голям град - челната четворка за София е оглавена от Радио 1, Радио ENERGY, БГ Радио и Радио 1 Рок, а обхватът на радиостанциите от портфолиото на радио групата за Пловдив е безпрецедентен и ТОП 5 е изцяло превзет от радиостанциите на радиогрупата.
БГ Радио, Радио ENERGY, Радио 1 и Радио 1 Рок достигат до най-голяма аудитория сред хората на мениджърска позиция и предприемачи, респективно те са с най-висок дял на аудитория с нетен доход над 2500 лв.
Интересен факт за радиопотребителите, е, че с най-голяма аудитория на хора с висше или полувисше образование са слушателите на Радио 1, БГ Радио и Радио ENERGY.
Кой слуша радио?
Проучването показва, че слушателите на БГ Радио са високо образовани семейни хора, които често посрещат гости. Активната градска част от населението е на вълните на Радио ENERGY и сутрин достига до повече от 50% от аудиторията, което надвишава два пъти интереса към телевизията и интернет.
Милиони слушатели спират на вълните на Радио 1, защото музиката е важна част от живота им и успяват да открият качествени и мелодични изпълнения на честотите на Радио 1 с присъствие в повече от 40 града. Активните и добре образовани мъже избират Радио 1 Рок и прекарват голяма част от деня си в движение докато разчитат на радиото да са информирани за новини, културни събития и забавление. Всяка седмица над половин милион слушатели са на честотите на Радио CITY, вълнуват се от социалните мрежи, тенденциите в модата, спорта и гейм индустрията. Младите слушатели от страната избират Радио Вероника, естествено голяма част от тях имат афинитет към Tik-Tok и след това всички останали социални мрежи. Иноваторите с грижа за здравето си откриват себе си в качествената хаус музика на вълните на Радио NOVA. Слушателите с интереси към технологията и отношение към околната среда прекарват деня си с радио ефира на NOVA NEWS. Хората на път спират на честотите на Авторадио, интересен факт за слушателите е, че предпочитат да прекарва свободното си време вкъщи.
Платформата Media Research Hub е инструмент, който позволява на професионалистите в областта на медиите и рекламата да имат цялостен, общ поглед за медиа пазара, така и възможност в детайл да ползват данни за обхвата на различните медии и да боравят с данни за потребителските навици на българина. Форматът на проучването и събирането на данни се осъществява с партньорството на австрийската компания Talk Group, която оперира в 24 страни в Европа и е утвърден доставчик на висококачествени панели за пазарни проучвания и събиране на цифрови данни.
RADIOPLAY MEDIA звучи с музиката и гласовете на БГ Радио, Радио 1, Радио 1 Рок, Радио ENERGY, Радио Вероника, Радио Nova, Радио NOVA NEWS, Авторадио и CITY Radio & TV. Всичко това и още специализирани музикални канали са събрани в мобилното приложение radioplay.